ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Για να διατηρείται η χοληστερόλη σε υγιή επίπεδα, πρέπει να προσέχει κανείς  την κατανάλωση κορεσμένων λιπών και να φροντίζει να καταναλώνει τρόφιμα  που μειώνουν την «κακή» (LDL) χοληστερόλη και αυξάνουν την «καλή» (HDL).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Συνεργασίας Ιατρικής και Κοινωνίας (Ε.Π.Ι.Κ.), το 57% των ανδρών και το 34% των γυναικών στην Ελλάδα παρουσιάζουν υψηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα χοληστερόλης, διατρέχοντας έτσι αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Για να φέρει ή/και να διατηρήσει κανείς τη χοληστερόλη του σε υγιή επίπεδα, συνιστώνται τα εξής:

* Μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπών και χοληστερόλης. Πρέπει να

αποφεύγονται τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά όπως το

κόκκινο κρέας, το συκώτι, τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, το βούτυρο

γάλακτος, η κρέμα γάλακτος και τα τυποποιημένα τρόφιμα και γλυκίσματα.

* Προσθήκη φυτικών στερολών στη διατροφή. Πλήθος ερευνών την τελευταία

δεκαετία δείχνει ότι η καθημερινή πρόσληψη 2 γρ. φυτικών στερολών/

στενολών μπορεί να μειώσει την ολική και την «κακή» (LDL) χοληστερόλη σε

ποσοστό έως 15%. Επειδή οι φυτικές στερόλες και στανόλες υπάρχουν σε μικρή

περιεκτικότητα σε τρόφιμα όπως τα φυτικά έλαια, τα φρούτα και τα λαχανικά,

έχουν εμπλουτιστεί διάφορα τρόφιμα (όπως μαργαρίνες, γάλα, γιαούρτι) με

* Απώλεια περιττών κιλών και αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. Η

μείωση του σωματικού βάρους με την ταυτόχρονη αύξηση της σωματικής

άσκησης μπορεί να μειώσει τα ποσοστά της χοληστερόλης. Ένα πρόγραμμα

ήπιας εκγύμνασης (λ.χ. περπάτημα) επί τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, με την

παράλληλη παρουσία ενός σωστά δομημένου διατροφικού μοντέλου, αποτελεί

την καλύτερη ασπίδα αντιμετώπισης των καρδιαγγειακών νοσημάτων και της

αυξημένης χοληστερίνης.

* Στην ισορροπημένη διατροφή με την παρουσία μικρών και συχνών γευμάτων

* Στην καθημερινή πρόσληψη φρούτων και λαχανικών

* Στην προτίμηση στα προϊόντα ολικής αλέσεως

* Στην προτίμηση στο ελαιόλαδο για τη μαγειρική

* Στη συστηματική άσκηση, χωρισμένη ακόμα και σε τρία 10λεπτα την ημέρα

Για να μειώσετε τα λίπη.

* 1-2 φορές την εβδομάδα να τρώτε «λιπαρά» ψάρια (λ.χ. σολομός, σκουμπρί,

* Να τρώτε θαλασσινά με μέτρο, γιατί είναι πλούσια σε χοληστερόλη

* Να προτιμάτε τα «άπαχα» κρέατα (λ.χ. πουλερικά χωρίς την πέτσα)

* Να προτιμάτε τα τρόφιμα βραστά ή ψητά (στη σχάρα ή στον φούρνο)

* Να αποφεύγετε τα τηγανητά, το βούτυρο γάλακτος, τις κρέμες γάλακτος

* Να τρώτε μόνο ημιαποβουτυρωμένα ή μειωμένων λιπαρών γαλακτοκομικά

προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί)

* Να προτιμάτε το ελαιόλαδο ή την εμπλουτισμένη μαργαρίνη όταν μαγειρεύετε

* Να χρησιμοποιείτε προϊόντα εμπλουτισμένα με φυτικές στερόλες (μαργαρίνες,

γαλακτοκομικά, ροφήματα

* Να αποφεύγετε τα κρεατοσκευάσματα και τα αλλαντικά

* Να αποφεύγετε τα πατατάκια και τα γλυκά

Ενδεικτικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο 1.400 θερμίδων

ΓΙΑ ΤΟ www.albanians.gr
FRIDA MARECI

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΡΘΡΑ

Νέα, ειδήσεις για την Αλβανία και τους Αλβανούς στην Ελλάδα. Μεταναστευτικά νέα, ιθαγένεια, πολιτογράφηση, κώδικας μετανάστευσης, επικαιρότητα, Ελλάδα

To Top