people and lifestyle

Η μόρφωση και η παραμόρφωση: γιατί χρειάζεται να μιλήσουμε για την ομοφυλοφιλία

Η μόρφωση και η παραμόρφωση: γιατί χρειάζεται να μιλήσουμε για την ομοφυλοφιλία

Γράφει για το Albanians.gr   η Fjoralba Miraka

Προσφάτως το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την ένταξη μαθημάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, μια ομολογουμένως ενδιαφέρουσα και επίμαχη απόφαση εαν σκεφτεί κανείς τον συντηρητισμό της ελληνικής κοινωνίας εν έτη 2017. Είναι μια ενέργεια που σκοπεύει στην επιμόρφωση των μαθητριών και μαθητών σε θέματα όπως οι έμφυλες σχέσεις και τα έμφυλα στερεότυπα, η ομοφυλοφιλία, η ταυτότητα των τρανσέξουαλ και άλλα συναφή. Άρα πρόκειται για μια ενέργεια η οποία αντιτίθεται στενά και άμεσα σε εκείνη την ιδεολογία που προασπίζεται Πατρίς Θρησκεία Οικογένεια και όλα τα άλλα είναι πράγματα του Σατανά!  

    Ο λόγος για τον οποίο θέλω να γράψω γι’αυτό το θέμα, συγκεκριμένα για την ομοφυλοφιλία, είναι η αντίδραση μερικών γνωστών (οπως και η γενικότερη αντίδραση που παρατηρήται από πολλούς) οι οποίοι έσπευσαν να ρίξουν τη χολή, έσπευσαν να αμολύσουν την γλώσσα ελεύθερη πρωτού την βουτήξουν στο μυαλό και απροκάλυπτα εναντιώθηκαν σε αυτήν την απόφαση με γελοία, αφελή, παράλογα και πρωτόγονα επιχειρήματα. Ένας μου είπε ‘εσύ να μην λες την άποψή σου για τέτοια θέματα γιατί μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι’ όταν έκανα σχετική ανάρτηση στον τοίχο της προσωπικής μου σελίδας στο facebook. Ένας άλλος μου είπε πως έχω μπερδέψει την μόρφωση με την παραμόρφωση και πως εαν δεν σταματήσω την συζήτηση θα μου επιτεθεί όπως μου αξίζει – περιττό να πω πως εν συνεχεία επιτέθηκε και τα λόγια του ήταν ένας όχλος ασυναρτησιών. Η δε επιστολή του μαθητή Γυμνασίου από την Κορινθία στον Υπουργό Παιδείας για να εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία του για την ενέργεια αυτή είναι ανησυχητικά αποκαλυπτική για το βαθμό στον οποίο η αμάθεια, οι ανιστόρητες προοπτικές, η παπαγαλία της τριγύρω συντηρητικής ιδεολογίας έχουν δηλητηριάσει τα νέα μυαλά και μάλιστα αυτός ο συντηρητισμός τα επικροτεί επίσης όταν αυτά καταβροχθίζουν αμάσητα ό,τι τους σερβίρεται (δείτε την επιστολή εδώ http://www.greek-inews.gr/2017/01/korinthia-epistolh-ma8hth-gymnasiou-pros-ton-ypourgo-paideias-gia-to-thema-twn-emfylwn-tautothtwn.html). Θα ήθελα σύντομα και περιεκτικά να εξηγήσω γιατί τα επιχειρήματα αυτά είναι πρωτόγονα και γιατί η μόρφωση περί έμφυλων σχέσεων και η ευαισθητοποίηση των παιδιών μας περί σεξουαλικού προσανατολισμού είναι όχι μόνο ευπρόσδεκτη αλλά άμεσα απαραίτητη όπως καταλαβαίνετε.

    Η Ελλάδα κατά κόρον είναι περισσότερο μια βαλκανική χώρα στην Ευρώπη παρά μια ευρωπαική χώρα στα Βαλκάνια. Ο ρατσισμός, ο σεξισμός, η ομοφοβία και η ξενοφοβία είναι μέρος της κοινωνίας, μας αρέσει δεν μας αρέσει. Δεν το λέω για να μειώσω την Ελλάδα ή για να κρίνω την Ελλάδα: το λέω διότι ο μόνος τρόπος να προχωρήσει ένα άτομο και μια κοινωνία μπροστά είναι με την συνειδητοποίηση του που βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Σαφώς οι εποχές αλλάζουν – αργά και σταθερά – αλλά το κατακάθι της μη ανέχειας των προηγούμενων γενιών καλά κρατεί ακόμα. Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να το ξεφορτωθούμε λογικά και συνετά. Η ομοφυλοφιλία δεν είναι αφύσικη, δεν είναι παρά φύσην. Η ομοφυλοφιλία είναι ένας ακόμα σεξουαλικός προσανατολισμός όπως η ετεροφυλοφιλία, η αμφιφυλία κτλ. Η ενοχοποίηση, ποινικοποίηση και υποβάθμηση της ομοφυλοφιλικής ταυτότητας ανήκουν στο παρελθόν, σε εποχές που τα πάθη και ο συναισθηματισμός υπερίσχυαν του μυαλού και της λογικής. Οφείλουμε όμως ατομικά και συλλογικά να πετάξουμε τις παρωπίδες και τις προκαταλήψεις και να προχωρήσουμε μπροστά καθώς τίποτα δεν υποδεικύει ούτε αποδεικνύει ότι αυτά που πιστεύονταν εως πρόσφατα ισχύουν. Η επιστήμη και η λογική μας λένε έτσι και πρέπει να ανοίξουμε τα μάτια μας σ’αυτό που μας λένε. Το ‘παρά φύσην’ επιχείρημα είναι λοιπόν όχι μόνον αδύναμο αλλά αναληθές και επικίνδυνα παραπλανητικό. (Εαν το δεχόμασταν ως έγκυρο επιχείρημα, με την ίδια λογική παρά φύσην θα έπρεπε να θεωρήται όχι μόνον η εγχείρηση αλλαγής φύλου αλλά και η κάθε είδους εγχείρηση/ επέμβαση πάνω στο ανθρώπινο σώμα – η πλαστική χειρουργική γενικά, η εξωσωματική γονιμοποίηση κτλ, σωστά?).

    Πώς όμως θα μπορέσουμε να μεταλαμπαδέψουμε τις γνώσεις του σήμερα που επιβεβαιώνουν την αυθεντικότητα της ομοφυλοφιλίας ως σεξουαλικό προσανατολισμό εάν αφήνουμε τα νέα μυαλά έρμαια του ιδεολογικού ιμπεριαλισμού? Πώς αλλιώς θα μάθει ένα νεαρό άτομο (που πιθανόν το ίδιο να έχει ομοφυλοφιλικές τάσεις και να νοιώθει εγκλωβισμένο) την ύπαρξη (άλλων) ατόμων που δεν υπακούουν απαραίτητα στην επιτακτική της ετεροφυλοφιλίας εάν δεν έρθει σε επαφή με την απαραίτητη ρητορική? Και πώς αλλιώς θα μάθουν τα νεαρά μυαλά την ευθύνη τους ως μελλοντικοί πολίτες μιας κοινωνίας να δέχονται και να σέβονται την διαφορετικότητα, τις προτιμήσεις και τις επιλογές συμπολιτών τους εάν δεν τους μάθουμε πρώτα πως οι άνθρωποι έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις και επιλογές όπως επίσης ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις? Εάν δεν συνυπάρξει μια αντίθετη ρητορική στην ρητορική της ομοφοβίας πώς θα μάθουν τα παιδιά μας ότι η ιστορία έχει δυο όψεις, τρεις όψεις, εκατόν όψεις, τόσες όσοι και οι άνθρωποι που κατοικούν αυτόν τον πλανήτη και πως καμία δεν είναι καλύτερη, ισχυρότερη ή σωστότερη από την άλλη? Και έτσι λοιπόν καταρρίπτεται και το δεύτερο εξοργιστικό επιχείρημα (ο Θεός να το κάνει): ας κάνουν ότι θέλουν, αλλά όχι δημοσίως! Με ποιό λογικό επιχείρημα έχουμε την παράλογη απαίτηση από τους συνανθρώπους μας να αφανιστούν από μπροστά μας και να γίνουν φαντάσματα στην ίδια τους τη ζωή? Με ποιό δικαίωμα και ποιά ηθική αρνούμαστε τo αναφαίρετο δικαίωμα του συνανθρώπου μας να αγαπά και να αγαπηθεί όπως εσύ, όπως εγώ, όπως οι δίπλα μας! Με ποιά ηθική υπόσταση ζητάμε να σβήσουμε και να εξαλείψουμε τον μισό πληθυσμό του πλανήτη επειδή η δική μας σεξουαλική ταυτότητα δεν μοιάζει με την δική τους? Για να δώσω ένα πολύ μικρό δείγμα του παράλογου αυτής της στάσης, είναι σαν να λέμε, εαν κάποια/-ος στο διπλανό σας τραπέζι τρώει μύδια τα οποία εσύ σιχαίνεσαι, αυτό σου δίνει το δικαίωμα να τους πεις να μην τα τρώει δημόσια, να τα πάρει και να τα φάει σπίτι γιατί εσύ δεν τα τρως και σε ενοχλεί να τα βλέπεις! Δεν πιστεύετε ότι οι άνθρωποι είμαστε ελεύθερα πλάσματα και πως όλες και όλοι αξίζουμε ίση μεταχείρηση? Μήπως πιστεύετε ότι ο κόσμος μας ανήκει ατομικά και αποκλειστικά?

     Ή μήπως πιστεύετε ότι βλέποντας στο δρόμο ομόφυλα ζευγάρια να εκφράζουν την αγάπη τους θα πονέσει τα ματάκια των παιδιών σας και θα τα οδηγήσει στο ‘λάθος μονοπάτι’? Η ομοφυλοφυλία δεν είναι κάτι που μαθαίνεται βλέποντας τους δίπλα σου, είναι έμφυτη μέσα μας, αλλιώς πώς εξηγείται παραδείγματος χάριν το γεγονός ότι ομοφυλόφιλα παιδιά γεννήθηκαν από και μεγάλωσαν με ετερόφυλους γονείς? Πώς εξηγήται το γεγονός ότι συνεχίζουμε να έχουμε ανθρώπους με διαφορετικές σεξουαλικές ταυτίσεις παρόλο που μέχρι τώρα δεν τους επιτρεπόταν να ενεργούν ελεύθερα δημόσια και άρα δεν μπορεί να έχουν αποκτήσει αυτές τις διαφορετικές ταυτίσεις απλά βλέποντας παραδείγματα τριγύρω. Άρα λοιπόν, η καταπίεση της ομοφυλοφιλίας όχι μόνο καταπατά ατομικά, ανθρώπινα δικαιώματα, όχι μόνο παραμορφώνει την φύση του ανθρώπου πιστεύοντας σε παραμύθια με τέρατα, αλλά κυρίως αυθαίρετα αρνήται να αναγνωρίσει την ύπαρξη μιας ολόκληρης κοινωνικής ομάδας  με βάση τον σεξουαλικό της προσανατολισμό – άκουσον άκουσον! Όταν διδάσκεις μία αλήθεια, μία συνήθεια, μία ορθοδοξία τότε παραμορφώνεις την πραγματικότητα, αγγίζοντας τα όρια του φασισμού. Όταν διδάσκεις την πραγματική εικόνα του έξω κόσμου, τότε σαφώς θα δημιουργήσεις τις κατάλληλες συνθήκες για ευαισθητοποίηση, γνώση, και σωστή κοινωνική συλλογική συμπεριφορά. Παραμόρφωση είναι η κατάντια των social media που μας βομβαρδίζουν με χαμηλού επιπέδου εικόνες και ιδέες που απλά αναμασούν, αναπαράγουν και διαιωνίζουν στερεότυπα και προκαταλήψεις διαστρεβλώνοντας τα γεγονότα και την πραγματικότητα, και όχι η οργανωμένη, σωστά συσπειρωμένη επιμέλεια της επιμόρφωσής μας σε θέματα μείζονος σημασίας όπως είναι η ομοφυλοφιλία. Και επιτέλους θα έπρεπε να μας ανακουφίζει το γεγονός ότι η επιμόρφωση των παιδιών μας θα γίνεται, ελπίζουμε, από έγκυρες και ελεγχόμενες πηγές – ας ξεφορτωθούμε τα σκύβαλα μια για πάντα!

    Και τελοσπάντων ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας και ας δούμε κατάματα την αλήθεια: γιατί πιστεύετε ότι χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Σουηδία, η Νορβηγία, ο Καναδάς και φυσικά η Αυστραλία έχουν μια σαφώς υγειέστερη προσέγγιση στο θέμα του σεξουαλικού προσανατολισμού και παρουσιάζουν σαφώς μια πιο φιλελεύθερη στάση απέναντι στην διαφορετικότητα? Τους ήρθε ξαφνικά Θεία επιφώτηση??? Όχι βέβαια, απλά έθεσαν σωστές βάσεις για την μόρφωση των νέων και ενημέρωση των πολιτών τους με διάλογο, συζήτηση και ειλικρίνεια – δεν τα κατάφεραν και άσχημα δεδομένου ότι είναι τα καλύτερα μέρη να ζει κανείς ως γυναίκα, ως ομοφυλόφιλη/ -ος, ως μετανάστρια/ -ης κτλ . Γιατί λοιπόν δεν προσπαθούμε να κάνουμε το ίδιο στον δικό μας τόπο και αντ’αυτού μεταναστεύουμε σε αυτές τις χώρες για μια καλύτερη ζωή (και μάλιστα δεν πάμε για παράδειγμα στην Αλβανία, στην Βουλγαρία, στην Αίγυπτο, στο Ιράν και Ιράκ!). Γιατί ψάχνουμε την καλύτερη ποιότητα ζωής έξω όταν μπορούμε να την έχουμε εδώ? Η ποιότητα όμως προυποθέτει και απαιτεί ξεβόλεμα, απαιτεί αλλαγές, απαιτεί οργάνωση και πειθαρχεία, απαιτεί την συνείδηση και την αντίληψη κοινωνικής ευθύνης, και τέλος απαιτεί κριτική ικανότητα – εναντιωνόμαστε στις εξευτελιστικές, ταπεινωτικές και εγκληματικές ενέργειες άλλων λαών σε βάρος ομοφυλόφιλων που φτάνουν μέχρι και σε αποκεφαλισμό χωρίς να συνειδητοποιούμε πως και οι δικές μας τακτικές απομόνωσης και διαγραφής των ομοφυλόφιλων είναι επίσης επώδυνες και εξευτελιστικές και μάλιστα οδηγούν την κοινωνική αυτή ομάδα στον κοινωνικό θάνατο.

    Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τα βασικά. Ας ξεκινήσουμε με το να αναγνωρίσουμε ότι χρειάζεται να μιλήσουμε για την ομοφυλοφιλία διότι δεν μπορείς να γνωρίσεις και να  καταλάβεις κάτι εάν δεν του δώσεις τον χώρο και την σημασία που του αρμόζει. Η προκατάληψη μας κρατά πίσω, οι παρωπίδες ποτέ δεν άφησαν να φανούν παράλληλοι δρόμοι, η στασιμότητα είναι θάνατος. Ας μάθουμε και ας διδάξουμε κατ’αρχάς πως χρειάζεται να υπάρξει διάλογος και όχι μονόλογος, και ας μάθουμε να υποστηρίζουμε τις θέσεις μας με βάση την αντικειμενική λογική και όχι με τα υποκειμενικά πιστεύω μας τα οποία πολλές φορές είναι αποτέλεσμα παραμόρφωσης παρά επιμόρφωσης: δεν μπορείς να παραμερίσεις, αποκλείσεις και ακυρώσεις  τα δεδομένα με ένα απλό ‘μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι’ (ούτε λέγοντας πως η ομοφυλοφιλία είναι παρά φύσην όταν τα πάντα αποδεικνύουν το αντίθετο) διότι αυτό δεν εξηγεί και δεν δικαιολογεί, απλώς καταργεί την λογική – και η λογική είναι αυτό ακριβώς που μας διαφοροποιεί από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο. Μην φοβάστε να αλλάξετε γνώμη διότι, όπως είπε και ο Johann Wolfgang von Goethe (στα ελληνικά προφέρεται Βόλφγκανγκ Γκαίτε), ‘ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη, ο ηλίθιος ποτέ’.  Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την σημασία και σημαντικότητα της ατομικής ελευθερίας και βούλησης και το γεγονός οτι όταν αυτά γίνουν σεβαστά και προφυλάσσονται τότε μια κοινωνία αποκτά μια υγειή ύπαρξη. Ας ξεκινήσουμε με το γεγονός ότι μας αφορά όλες και όλους. Ας ξεκινήσουμε με το γεγονός ότι ο σκοπός του ανθρώπου δεν είναι να υπακούει αβασάνιστα και αιωνίως κανόνες και εντολές αλλά να γίνει ευτυχισμένος  μέσα από προσωπική και συλλογική πράξη.

Η Fjoralba Miraka είναι υποψήφια Διδάκτορας στο τμήμα Media, Culture and Language του  πανεπιστημίου Roehampton στο Λονδίνο, με προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Θεσσαλονίκη στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και στο τμήμα Αμερικανικής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού αντίστοιχα. Παρουσιάζει την έρευνά της σε διεθνή συνέδρια και ασχολείται με την συγγραφή. Γεννήθηκε στην Αλβανία το 1987 και έζησε στην Ελλάδα από το 1996 έως τον Δεκέμβρη του 2014 από τότε  κατοικεί μόνιμα στην Αγγλία με τον σύντροφό της Γιώργο

ΣΧΟΛΙΑ

Most Popular

To Top